Omega-3s
       Over the past 10 years Omega-3s have made an enormous impact on the supplement community.
     Most people didn’t even know  what they were, but now you can find them in many products 
     at the local store, such as yogurt, eggs, and now even in your daily vitamin packs due to 
     the  enormous health benefits.

     1.    Better brain function and higher intelligence. Studies have shown that Pregnant and nursing 
           mothers who include omega 3 fatty acids in their diets, may have a positive impact on their  
           babies intelligence. For adults, fish oil is also being researched in association with 
           improved memory, recall, reasoning and focus. 
     2.    Feeling better with less depression. Increasing intelligence is not all that fish oil may do
           for your brain. The Psychiatry dept at the University of Sheffield UK, have found that omega 3 
           fatty acids in fish oil supplements  "alleviated" the symptoms of depression, bipolar and 
           psychosis.  [Journal of Affective Disorder Vol. 48(2-3);149-55]
     3.    Reduction of pain and inflammation. The National Institute of Health's website, Medline Plus states, 
           "Omega-3 fatty acids reduce pain and swelling." Omega 3 fish oil fatty acids, particularly EPA, are
           involved in your body's inflammatory response and inflammation cycle.  Relieving the swelling
           will help reduce the pain. 
     4.    Lower incidence of  childhood disorders. Just to show how fish oil fatty acids leave nobody out, 
           studies suggest that children (and adults) with ADD and ADHD may  experience a greatly improved 
           quality of life. From Medline Plus, "Taking fish oil seems to improve thinking skills and behavior
           in 8 to 12 year-old children with ADHD."
     5.    Superior cardiovascular  health. Research has suggested that the DHA,  EPA and DPA in fish oil may
           have a positive effect on heart disease. According  to Medline Plus, "Fish oil may be effective in
           keeping people with healthy hearts free of heart disease. People who already  have heart disease may
           be able to lower their risk of dying from heart disease  by taking fish oil. Though not all researchers
           agree, some investigators  believe that fish oil may be even more effective in reducing death from heart
           attacks than a group of commonly used cholesterol-lowering drugs called  “statins.”
     6.    Protection from heart attack and stroke. When plaque builds up on arterial walls and then breaks loose,
           it causes what's known as a thrombosis, which is a  fancy way of saying clot. If a clot gets stuck in the
           brain, it causes a stroke  and when it plugs an artery, it causes a heart attack. From Medline Plus:
           "Moderate fish consumption (once or twice a week) seems to  lower the risk of having a stroke by as much as 27%."

           …For more information and tips, check  my website, www.chadamartin.com and thanks to Advocare for 
            providing supplements.